Saturday 8 June 2013

tiTtUp with kak Azi n tHe gEng!

2 hari yg lepas aku ngan kawan2 di ajak oleh kak Azi salah seorang pelanggan tetap Cafe NML utk join   menjayakan Malaysian Night dibawah program charity..emm,nama macam gempak,so aku pun memang nak tengok jugak macam mane orang2 Malaysia yang tinggal di London ni bergaul dengan masyarakat..tapi Kak Azi ni memang ramah orangnya..jadi tak hairanlah aku  bila dia dapat menggunakan dapur Kantin di bangunan Charity tu selama 2 tahun..Kak Azi banyak membantu dalam menjalankan operasi CNML..sO,malam tu kitorang pergilah ke Bromley by bow salah satu name tempat di London ni..pergi pakai tube je..senang! start dari pukul 5 hingge pukul 9 malam..aku diminta tolong masak untuk pelanggan..care kak Azi aku tengok,memang simple gile! boleh cakap lah macam main masak2..Bagi aku mudahlah berbanding Cafe NML..cuma dari segi hidangan tidaklah bbrape memuaskan,mcm tak berbaloi dgn harge pun ade gak..Aku diajar oleh Abuya untuk niat kita bukan nak berniage tapi nak berkhidmat dengan orang..jadi kalau masak tu,memang aku tak pernah berkira dalam meletakkan bahan2..kita boleh niat sedekah sekaligus..dan aku raselah bukan aku sorang je kot yang buat mcm tu..ramai lagi warge GISB yg sama fahaman macam aku..hehe :)
jadi malam tu aku dapatlah bergaul dengan staff kak Azi yang agak gile2 and sporting..samelah macam kak Azi jugak! seronok....dan penat!
ape pun aku sangat mendoakan orang yang banyak membantu perjalanan Cafe NML dirahmati dan diberkati Tuhan..Ameeennn

No comments:

Post a Comment