Tuesday 4 June 2013

emm..dah lama aku tak update citer kat blog nih..nak kate buzy, kecil laa..macam2 yang berlaku sampai rase macam tak menyempat jer nak tulis..Cafe NML baru je didatangi Council Kebersihan London..depa datang cek kebersihan kafe..alhamdulillah,dari sudut kebersihan memang kita jage cuma ade sikit2 yang terlepas pandang..tapi bila nak masuk musim panas ni,binatang bawah tanah pun sibuk nak berjemur bawah matahari..masing2 pakat keluar..terutamanye Cik Ti (tikus laa..!) Kalau org council tu ternampak cik ti bersiar-siar kat cafe, mereka boleh keluarkan waran untuk tutup kafe kita serta merta..fuh~ alhamdulillah cafe kita tak lah seteruk tuu..Insyaallah..kami yang beberapa kerat ni akan cuba menjage dan mempertahankan premis Abuya yang ada di London ni..huhuu..Amin~
macam masuk dalam perut ibu
Minggu lepas aku dan kawan2 direzekikan melawati sebuah muzium yang terletak di queensberry..iaitu Natural History Muzium yang menempatkan sejarah awal hidupan yang ada dibumi ini..contohnya dinosour,burung,serangga,haiwan karnivor,herbivor,omnivor,bumi,planet,buruj,bulan,air,angin,tanah....dan kejadian manusia sendiri..mengikut kepercayaan Charles Darwin seorang tokoh Yahudi yang dengan ilmu teorinya itu mengatakan manusia itu berasal daripada beruk ??!!..(dia sorg je kot keturunan beruk..!) Bila aku masuk je muzium ni,sumpah macam mengimbau kenangan aku masuk Petro sains masa kat malaysia dulu..teruje kot! hahaha..Hari tu pulak memang ramai orang yg datang ke muzium tu..hari cuti kot,aku tak pasti..memang berduyun2..padat!
masuk2 je dah de replika dinasour besar
begambar depan ikan paus biru
rusa gergasi

burung unta..besar dia macam unta! haha
balik tu memang penat giler..sebab muzium ni besar..seluruh sejarah hidupan diceritakan..tapi semuanya LANGSUNG tidak dikaitkan dengan PenciptaNya..Hebatnya TUHAN yang menciptakan alam ini..semuanya dikeranakan nama NURMUHAMMAD..! Last sekali kitorang gi tempat dinosour yang paling seram! Trex...kreatif depa,buat trex tu seakan2 hidup,bergerak2..nak masuk dalam kawasan tu pun kene beratur panjang! jem teruk...tapi suara trex tu dri jauh dah dengar,budak2 kecik ramai nangis sebab ketakutan..
ada mcm wajah org takut x? hehe
kemudian sebelim balik tu aku dan kawan2 terjumpa dengan sorang mak cik ni..korang tengok gambar kat belakang tu,dia berpakaian seolah2 seperti Mary Anning salah seorg orang yang menjumpai fosil2 yang sudah beratus2 abad yang lepas..Mary Anni tu hidup masa tahun 1842 dulu..yg tu menyamar je..dia menceritakan serba sedikit tentang fosil..huhu,macam real!
memang best lah! Aku terlalu kagum dengan ciptaan Tuhan yang begitu unik.AllahuAkhbar..aku dah tak terkata...hehehe

No comments:

Post a Comment