Wednesday 19 June 2013

BertEmu Dan bErpiSah aDat PerjuanGan

hari ni sudah masuk hari ke dua aku berade di Manchester...5 jam dari Kota London yang sesak..Manchester bolehlah dikatakan agak tenang berbanding London.namun disudut hati aku yang paling dalam aku tetap rindukan London,..cehh,,tak payah nak feeling2 sangat lah! emm..3 hari lepas Cafe NML dan Cafe NMM{manchester} telah bergabung untuk menjayakan Expo makanan halal Global Exhibition yang berlangsung di Balham..dalam 40minit dari Greenwich.Semua warga GISB yang berade di Manchester turun..walaupun telah melalui pelbagai rintangan,tapi dihujungnye tetaplah datang!! Alhamdulillah gerai NurMuhammad mendapat sambutan yang baik..ramai jugak orang eropah ni sudah pandai makan makanan asia.Nampak mereka suka betul dengan satay,popia,karipap..Mane taknye,gerai lain semua jual makanan yang tertutup,tiba tiba orang malaysia dok tebar roti canai depan mereka,suka lah diorang..beratur nak membeli..tak tekojar eden..huh!
Pada sebelah petangnya pulak,kita terlibat dalam Malaysia food demostration..pertunjukan makanan Malaysia..bab ni pon dah satu cite..tapi dengan berkat RSA,smuanye berjalan dengan lancar..huuhu..Aku masak nasi gorang udang sambil diterangkan oleh Kak su..konon rancang nak buat api menjulang naik akibat percikan air campur minyak mcm biase kat kedai2 mamak selalu buat..tapi hampeh! tak berlaku seperti yang dirancang..yelah,kite rancang2,tetaplah Tuhan yang menentukan,macam di Malaysia,sedih jugak aku dengar,dah rancang macam2 untuk buat expo,tapi last minit cancel,adelah tu maksud Tuhan,takde sia2 Tuhan bertindak,pasti ade hikmahnye! cewwah!!..lewat petang tu kami dah boleh pulang..memang penat! satu hari tak rehat..balik tu apalagi..semua terus pitam..
Dan selepas tu berlakulah pertukaran,aku ngan Zin..sO,sekarang aku di Manchester! jadi ape2 hal lepas ni,aku akan update citer yang berlaku di sini plak..Bagaimane Islam terus berkembang dan terus menang dibumi eropah ini..Rezkikan aku Tuhan menjadi Khaulah Al Azwar yang ke2 diakhir zaman ini..Aminn!! Jap lagi kene oter balik sambal nasi lemak ngan kuah kacang asigment dari Zin,hampeh punye kawan..

No comments:

Post a Comment