Monday 22 April 2013

SALJI betul ke best??

Bagi orang yang tidak pernah lagi menjejakkan kakinya ke luar negara,mesti teringin merasai Salji. Ala..macam aku jugak lah dulu dulu..tengok orang pegang salji macam best jer...
dalam gambar memang nampak best giler..tapi ade orang cakap,gambar itu menipu sebenarnya..yelah..orang hodoh boleh jadi comel dalam gambar..tambah lagi bile depa buat duck face..(sebut depa sbb aku x buat cam tu..hahaha)..betul kan??
bagi aku memang seronok dapat merasai nikmat salji..bole buat snowman,,snowgirl..snowball..macam2 snow laa.namun setiap nikmat yang Tuhan bagi itu PASTI akan disusuli dengan UJIANnya..meh aku nak cite..

Tahun ini salji turun lebat di Frankfurt,German.Suhu waktu itu pling rendah ialah -9..bayangkanlahh...
.aku pakai stoking jer dah 3 lapis..alhamdulillah lah ade heater..kalau di Jordan dikenali sebagai Sobah..
Setiap masa mengigil kesejukan..kalau tetibe ade hasrat nak keluar berjalan tu..hmm,simpanlah hasrat tu untuk bulan yang akan datang..

Bile sampai musim sejuk jer,bil yang paling jimat ialah bil air laa..sebab orang paling mujahadah nak masuk bilik masa tuu..hahaha..lagi best part nak bangun tahajjud dan Subuh..kene masuk bilik air untuk berwhuduk..air die..masyaallah! Macam korang amek wuduk pakai air freezer yang tak sempat nak keras tu..ha,macam tu lah!!..tapi ade air panas! Korang jangan takut pulak nak datang luar negare nih! Xdelah dasyat sangat sampai xde air panas..hehehe

 Pernah dulu ketika aku di London,sementare nak tunggu dryer baju di dobi pade waktu pagi,biasenye aku dan kawan kawan akan men-tos kan baju kitorang semalaman di belakang rumah..waktu tu mesin basuh baju kitorang rosak..nak dijadikan cerite,rupenye malam tu suhu -4...esok pagi bile nak angkat baju tu...haha...tau jadi ape? dah jadi kayu,beku!!..kalau pukul orang sodap tu..hihii.bertambah satu kerja,kene tunggu lembik dulu kayu tu baru boleh ke dobi.B

Emm..macam tu laa ceritenye..salji hanya akan turun bile cuace terlalu sejuk.Bila sejuk macam tu,cepat2 doa mintak cepatlah musim panas pulak..huhuuu..macam tak bersyukur pulak kan?..hmmm..apepun Terima kasih kat Tuhan yang dah bagi aku ,merasai pelbagai musim dinegare org ni..Bile dah duduk dinegare orang ni,barulah kita akan rasa betape bestnye Malaysia! Malaysia negaraku yang tercinta..Oklah..takat ni je dulu posting aku kali ni..maassalamah!

No comments:

Post a Comment