Tuesday 23 April 2013

Mangga Cinta

jambatan mangga cinta? pelik jugak name tuu..hahaha..korang nak tau kenape tajuk posting aku kali ni pasal mangga cinte? Bukan mangga buah tau..tapi mangga kunci..Cam ni kesahnye..meh aku nak cite..

Tidak jauh dari apartment yang kami duduk di Frankfurt yang terletak di Wolfgang Strasse,terdapat satu jambatan.Jambatan yang di bawahnye mengalir air sungai rhein.Sungai Rhein ni adalah sungai yang mengalir di sepanjang eropah..Di London ianya dikenali sebagai River Thames.Di Perancis ianya dipanggil Sungai Seine.Ok..bebalik kepade tajuk posting aku kali ni...mengikut kepercayaan beberape orang warge jerman,sudah menjadi tradisi bagi pasangan couple yang kononnye mahu bahagia sentiase pasti akan mengunjungi jambatan itu...tau ape depa buat? jeng..jeng..jeng..

diOrang akan menulis name die dan pasangannya diatas permukaan mangga tu..pastu diorang akan ketipkan mangga tadi kat jambatan tu..kononnye bile dah ikat tu hubungan  akan kekal la katenye..Pelik bin merepek betul! huh..diorang ni cerdik tapi kadang2 tu ade jugak yang tak berape cerdiknye..hehe

hasil dari ikat2 mangge tu..akhirnye jambatan tu pun dah jadi salah satu daya tarikan pelancong yang datang..sebab keunikan tulah..Kalau tengok dari jauh nampak ceria sangat jambatan tu sebab dihiasi dengan deretan mangga2 yang warna warni..
Jadi korang kalau kesane,jangan gatai noo nak ketipkan mangge tu jugak..jodohkan tu ditangan Tuhan..bak kate orang tue2,xkan lari gunung dikejar weyy...haha! Oklah..tu jer yang aku nak cite utk pOsting kali ni..kejap lagi da nak siap2 ke cafe,sempat menulis post untuk ngelakkan tidoq lepaih subuh..moge tetamu yang datang ke cafe pade hari membawa rahmat dan perginye membawe dose2 kami yang banyak ni....aminn

No comments:

Post a Comment