Friday 3 May 2013

Tak Balik mengundi Keee...

Bahang PRU13 semakin terase..debarannya kian memuncak..tinggal beberape hari saja lagi..masing2 sibuk berkempen mewakili partinya sendiri..Umno berkempen dgn caranya..Pas juga berkempen dengan caranya sendiri..diwaktu ini masing2 saling melondehkan pihak pembangkang mahupun kerajaan..seolah2 janji aku menang walaupun dgn taktik yang kotor sebegitu..rakyat menjadi semakin hilang kepercayaan dengan kerajaan yang bakal memerintah! Aku yang duduk di London ketika ini pun turut merasai 'bahangnya'..pernah ade pelanggan yang datang kerestoran Cafe NML ini bertanya kat aku..ehh u tak balik mengundi ke(orang cina..almaklumlah bahasanye)..Aku mencebik..huh! tak nak undi pOn..malas! selamba jer aku jawab mcm tu...perempuan cina itu pun menyambung lagi..saya pun sudah malas mau mengundi..sekarang haa pembangkang atau kerajaan semua sudah tak bagus..saya tak kisah laa siapa pun menang..janji mau peace life..janji aman..tak mau gaduh2 mcm sekarang..contoh mcm Najib,saya tak suka dia..banyak makan duit rakyat..Aku yang mendengar dia cakap mcm tu ape lagi aku pun menambahlah..betul2..Kerajaan Malaysia sekarang banyak berhutang sebab 1 malaysia yang dianjurkan oleh Najib..(panjang lagi sebenarnye perbualan aku dengan die..lebih kurang 1 jam die bersembang dengan kami..seolah pulang kekampung katanya..hahaa).hmmmm....rakyat pun dah semakin keliru dengan Kerajaan yang cuma mahukan kerusi untuk memerintah..mahukan kuasa,wang pangkat dan kedudukan..Tiade lagi bayangan pemimpin seperti yang dipilih Tuhan,seperti Rasul2,Para Khulafa' ArRashidin..Oh! Tuhan,,,datangkan lah segera pemimpin yang ditunggu2 iaitu Abuya dan Saidi yang akan memerintah dunia dengan aman makmur..Kini dunia terutama Malaysia sedang menunggu kepulangan seorang Ratu tanpa Mahkota yang menjadi Wasilah antara RSA..A tolong islamkan Malaysia!!

No comments:

Post a Comment